2019. ápr 25.

Top 5 mókás dolog, amitől rádöbbensz, hogy felnőttél

írta: Top 5 Crew
Top 5 mókás dolog, amitől rádöbbensz, hogy felnőttél

Nem tudom ti hogy vagytok vele, de én még mindig meglepődök rajta, hogy felnőttem. Meg már talán annak is nézek ki. Néninek hívnak a gyerekek, lecsókolomoznak a kamaszok, olyanokat mondok az alapszakos egyetemistáknak, meg az új gyakornokoknak a cégnél, hogy “majd megtanulod”, “annak idején nekem is így volt”, meg ilyenek. Meg rájössz, hogy a barátaid kistesói már rég egyetemisták, meg nem kérik el a személyidet, ha piát veszel. Meg a korán érő kortársaid már nem az első, hanem a második kölköt várják. Tejóég. Én meg mikor lettem ilyen öreg.

Összeszedtem nektek top 5 mókás dolgot, amivel emlékeztet az élet, hogy nem vagy má’ gyerek.

 

#1 Nincs időd semmire

Ha eddig azt hitted, hogy elfoglalt ember vagy, akkor nagyon tévedsz. Én eddig mindig azt hittem, aztán mindig egyre több és több a feladat, meg a “muszáj”. Munkából már nem tudsz ellógni olyan könnyen, nincsenek lyukas óráid, nincs szabad délutánod, és nem érted, hogy az embereknek, akik napközben az utcán vagy a plázákban vannak, hogy a fenébe találnak erre időt. Nem tudsz találkozókat és programokat szervezni a naptárad nélkül, de lassan ott tartunk, hogy a telefonhívásokra is időpontot kell egyeztetni. Megállazész.

image.png

#2 Hasznos dolgokat kérsz ajándékba.

Sőt, akkor is örülsz nekik, ha nem is ezt kérted. Mondjuk karácsonykor nem kaptam zoknit. Mélységesen csalódtam. Meg örülök, ha fazekat kapok szülinapomra, praktikus dolgokat nézegetek ebayen, és kezdem érteni, hogy miért jó dolog a stafírung (szabolcsi tájszólás. bocsi.).

 

#3 Érdekel, hogy mi van a kajádba.

Figyelsz a minőségre, elolvasod a címkéket, hummusbarba mész kajálni a barátnőddel meki helyett. Meg inkább megfőzöd, mert úgy egészségesebb, vagy “jobb helyre” mész ebédelni, meg onnan rendelsz. És még többet fizetni is hajlandó vagy érte. Meg sokat iszol, mert fontos a folyadékbevitel és mártogatóst viszel a bulikba, nem csipszet. Beszarás.

 

#4 Burzsujpohár.

Sok évig laktam koliban, úgyhogy a mindent bögréből inni életérzést eléggé a részemmé vált. Nade jön az időszak, amikor már nem fura a burzsujpohár (értsd borospohár). Sőt. Jobban esik belőle a bor. Pláne, ha 399 Ft-nál drágább. Meg van üveg poharad, még a vendégeknek is.

 

#5 Programok.

Versfelolvasó est. Pszichológiai előadás. Társasjáték. Sport. Lakásavató. Esküvők. De nem ám a nagynénédé, hanem a barátnődé. Csak üljünk be valahová dumálni. Nem (csak) inni. Dumálni. És miről dumálunk? Receptekről, megtakarítás számláról, munkahelyről, hol lesz kövi héten akciós a brokkoli, hogy le kéne cserélni a kisasztalt a nappaliba, meg hogy hol van király biobolt. Meg olyanokat mondunk, hogy: arra már nem lesz elég szabim, meg ne maradjunk sokáig, mert holnap korán kelek. Meg kocsit akarunk venni, meg házat, meg x éves tervbe van a gyerek. A múltkor meg majdnem elmentünk vászonzsákot varrni a zöldségeknek, mert fun. És hasznos. ÓTEJÓÉG

Szólj hozzá